Jan Bloemhof
Alles = verkopen
Zo word je een top of mind verkoper
De meeste verkopers hebben meer potentie dan ze laten zien. Bovendien draait het beslist niet allemaal om talent, zo betoogt Bloemhof. Goed zijn, is vooral een kwestie van zelfcontrole, studeren, toepassen en oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
In zijn boek werpt de auteur zich daarbij op als mentor. Wie zijn tips en adviezen ter harte neemt, zal stap voor stap nog beter worden in zijn vak en uitgroeien tot wat Bloemhof een Top Of Mind-verkoper noemt: de verkoper aan wie mensen het eerst denken zodra ze een product nodig hebben.
“Elk succes begint met verkopen”
– Jan Bloemhof
In de vijfendertig bondige hoofdstukken van zijn boek laat Bloemhof geen aspect van het verkooptraject onbelicht. Hij benadrukt dat het cruciaal is dat je als verkoper goed bent in al deze onderdelen van het vak. Zo leert hij je hoe je je waarnemingsvermogen verbetert, hoe je meer controle krijgt over je gedachten en je gedrag, hoe je doelen stelt en behaalt maar ook hoe je soepel omgaat met afwijzing want je wordt in dit vak nu eenmaal vaker afgewezen, dan dat je daadwerkelijk een deal sluit. En tot slot leer je natuurlijk wat hét moment is om die deal wel te sluiten.
Jan Bloemhof is zelf een ondernemer van formaat. In de jaren tachtig van de vorige eeuw begon hij met de verkoop van één auto. Inmiddels is hij de eigenaar van een van de grootste autogroothandels van Nederland en daar wil hij het niet bij laten. Zijn huidige doel is om in één jaar tijd maar liefst tienduizend auto’s aan de man te brengen. Met diezelfde gedrevenheid en passie heeft hij dit boek geschreven, met het doel om van iedere verkoper een Top Of Mind-verkoper te maken.